Résidence château Cazalères

Wandeling bij Montbrun

Vanuit de pittoreske dorpskern loop je langs de ruïne van de burcht omhoog, over een bospad door kreupelhout. Na enige tijd is er een goed uitzicht op Montbrun.

montbrun.jpg (23285 bytes)

Je vervolgt de weg in zuidelijke richting, de gekleurde strepen op de bomen en je eigen richtingsgevoel volgend tot de pelgrimskerk Nôtre Dame de Montaut. Bij de kerk kan je een bron bekijken, waarvoor je een stukje heen en weer moet lopen. Bij de bron, met zuiver drinkwater is een Maria - ereplaats gemaakt. Wellicht heeft men water als bron van het leven gecombineerd met de verering van de Moeder. De route gaat vanaf de kerk verder omhoog, over een verharde weg, tot vlakbij de boerderij Montaut. Vanaf deze plek bieden de bergen van de Pyreneeën een fraai vergezicht. Vlak voor de boerderij verlaat de wandeling de verharde weg om links aan te houden. Slingerend daalt het pad in globaal westelijke richting tot je weer bij een verharde weg uitkomt, die je rechts ingaat. De markering van de wandeling vertoont plots de Franse slag en houdt op. Niets van aantrekken en gewoon de weg vervolgen langs een visvijver (plan d’eau) tot je weer in Montbrun bent. De wandeling, inclusief het ommetje naar de bron duurt ongeveer twee uur.